E-mail marketing


e-mail-marketing

Pošiljate elektronsko pošto, a ni odziva?

Gost, najprej vam čestitamo, ste eden izmed redkih, ki pošiljate elektronsko pošto in se ob tem zavedate, da bi to lahko naredili bolje. Vedite, da nekatera podjetja, kljub temu da imajo bazo e-naslovov (potencialnih) kupcev, z njimi sploh ne komunicirajo prek e-mail marketinga. Ponavadi je razlog v tem, da ne želijo biti preveč vsiljivi, bojijo se odjav in kar je še huje, povratnih sporočil svojih strank.

Gost, če ste eden izmed omahljivcev, naj vas potolažimo, da imate do neke mere prav. Ampak samo do te mere, da veste, da ni vsako e-sporočilo dobro za vaše stranke. Zaradi masovne komunikacije in vsiljene pošte je namreč lahko elektronska pošta neodzivni prodajni kanal. Če se e-mail marketinga lotimo pravilno, lahko le-ta na dolgi rok z majhnimi stroški bistveno doprinese k prodaji, ohranjanju stika z vašimi kupci in prepoznavnosti vašega podjetja. In kaj za vraga pomeni pravilno?

Gost, za vas smo izluščili 4 (po naši oceni) bistvene zakonitosti, ki v praksi najbolj vplivajo na učinkovitost e-mail marketinga:

e-mail marketing

1. Kaj želite doseči s pošiljanjem elektronske pošte? Iz izkušenj vidimo, da se elektronska pošta in e-časopisi najbolj obnesejo za generiranje obiska na spletni strani, za ohranjanje stika s kupci ali kot dodatni prodajni mehanizem k telefonskemu dialogu in direktni pošti. Najbolj privlačno je, da lahko merimo skoraj vsako uporabniško izkušnjo. Tako pri elektronski pošti ponavadi merimo več odzivov: od tega, koliko prejemnikov je odprlo sporočilo, koliko jih je kliknilo na posamezno povezavo, do tega, koliko časa po tem, ko je bila odposlana, e-pošta še generira obisk na strani …

2. Vedno imejte v mislih uporabniško izkušnjo. Pomembno je, da prejemnika vodite od klika na prejeto sporočilo do npr. obiska spletne strani. Prilagajajte vsebino ter tehnično zasnovo sporočil in strani glede na to, kakšen vtis želite narediti na uporabnika. Ekskluzivna uporabniška izkušnja igra pomembno vlogo, če želite vzbuditi zanimanje. Po domače, potrebujete “žmoht” oz. zgodbo!

3. Poleg tehničnih zakonitosti – kako kombinirati tekst in sliko, kako zaobiti spam filtre, kako pretentati Google, da padete v Primary e-mail ipd. – upoštevajte zakonitosti pisanja tekstov za splet. Le-ti morajo na prvo žogo povzemati koristi za uporabnika in ga tako voditi do konca besedila, ki še ni viden na ekranu.

Zanimiv primer, kako se določen element besedila lahko spreminja glede na medij, je P.S. (post scriptum) na koncu teksta. Pri direktni pošti je npr. P.S. med prvimi prebranimi elementi in največkrat služi kot CTA (Call to action – poziv k odzivu). Pri elektronskem sporočilu ima P.S. zanemarljivo vlogo, saj lahko prejemnik, še preden pride do P.S.-ja, klikne na povezavo ali zapre sporočilo. Medtem ko ima na „pristajalni“ spletni strani povsem drugo funkcijo, funkcijo t.i. „povratne zanke“. Po domače povedano, prejemnika prepriča, da se vrne na začetek in še enkrat prebere besedilo.

4. Čas pošiljanja igra pri e-mail marketingu še večjo vlogo kot pri klasični direktni pošti. Čeprav nas večina e-sporočila bere tekom tedna, zjutraj v službi ali popoldne, najprej testirajte, kateri dan in ura se najbolj obneseta za vas. Ni namreč nujno, da zakonitosti, ki veljajo za ostale, veljajo tudi za vašo dejavnost.

P.S. Gost, sami se najbolje spoznate na vaš posel. Zgornje zakonitosti naj vam bodo v pomoč, da boste ustvarili še več prodajnih priložnosti. Lahko pa se preprosto obrnete na nas.

email marketing

Kako teorijo spraviti v prakso

#1 korak: Pošljite nam e-mail na zanimame@121marketing.si oz. kliknite tukaj in nam zaupajte s kakšnim izzivom se soočate.

#2 korak: Skupaj bomo pogledali vaše dosedanje aktivnosti na področju e-mail marketinga in rezultate, bazo e-naslovov ter od kje ste jih pridobili (velika razlika je namreč, ali ste e-naslove pridobili z nagradnimi igrami ali gre za vaše obstoječe kupce). Pogledali bomo sistem, ki ga uporabljate za pošiljanje elektronske pošte oziroma kateri sistem je za vas najprimernejši.

#3 korak: Pripravili bomo strategijo za vaš e-mail marketing s časovnico ter glede na vaš marketinški načrt določili ponudbe za vaše stranke.

#4 korak: Določili bomo parametre za spremljanje učinkovitosti vaših e-sporočil, tako da boste lahko spremljali rezultate za vsak poslani e-mailing.

#5 korak: Lotimo se priprave prvih e-sporočil. Pošljete jih lahko sami ali to za vas izvedemo mi. V vsakem primeru pred pošiljanjem pogledate in potrdite e-sporočilo.

#6 korak: Gledate statistike in se smejite, kako raste vaš novi prodajni kanal.